EVDE KALINCA İYİ GİDER- En İyi Doğa Filmleri

Corona virüsü sebebiyle galiba dışarıda en çok özlemini çektiğimiz şey doğa. Her zaman yapamasak da doğayı hep hayatımıza entegre etmeye çalışıyoruz. Ve yeşili, ağacı, ormanı sanki hep içindeymişiz gibi özler olduk.

Özleyince de biraz görsel olarak evde iç çekelim dedik ve doğa temalı filmleri araştırdık. Doğa gerilim ya da doğa macera filmleri haricinde şöyle ailece oturalım gerilmeden izleyelim derseniz, film listemiz tam bir yelpaze gibi.. Ailece izlenecek doğa filmleri de var içlerinde.. Ve işte doğa temalı yani en iyi doğa filmleri:

1- Leave no trace (2018): Çok etkileyi dugusal bir film. Baba ve kızın orman alınıp şehre ‘yerleştirmesi” ya da “yerleştirilememesi”ni konu alıyor…

2- Captain fantastic (2016): Viggo Mortensen’in başrolunde olduğu filmin konusu aslında tahmin edileiblir. Doğada yaşayan bir aile. Anne şehirde vefat eder ve çocuklar annelerinin cenazesine gelmek isterler. Baba direnir sonra çocuklarını kıramaz. Ama asıl hikaye şimdi başlar. Çünkü çocuklar ormandan şehre ilk defa gelirler…

3- The Biggest Little Farm (2019): Hayal edin bir çiftlik kurmak istiyorsunuz ve içinde kuşlar, keçiler, atlar,… ne ararsanız var. İşte orası bu belgesel tadında filmde var! Bir çiftin 0’dan belki de 100’e getirdikleri “küçük çiftlikleri” ve bu süreçte zorlandıkları, şaşırdıkları, korktukları, mutlu oldukları her şey..

4- A walk in the Woods (2015): Yaşını almış bir abimiz (Robert Redford) macera ister ve arkadaşını da (Nick Nolte) alarak kendini ormanlara atar. Komik hikayeleri de böylece başlar.  Aslında Duygu ve Merve olarak bizim ormanlardan geçerek birlikte gideceğimiz bir film tadında. Yani yaşla değil tecrubeyle alakalı yaşadıkları..

5- Hunt for the wilder people (2016): İlk başta saçma geldiğini itiraf edelim. Ricky adlı bi çocuk yaşlı bi aile ile yaşamaya başlar ve sonra onların yanından ormana kaçar. Huysuz amca onu bulur ve ormanda komik hikayeleri başlar.

6- Cast Away (2000): Eski bir film ama doğa ile ilgili olunca yazmazsak olmazdı. Beyaz yakalı Chuck Noland (Tom Hanks) uçak kazası sonrası ıssız bi adada tek başınadır.

7- The Grey (2012): Türüne gerilim diyebilir miyiz? Biz gerildik de.. Liam Neeson’n başrolünde olduğu karlar ile dolu bir film. Uçak kazası ve karların içinde kalan bir grup insanın mücadelesi. Kanımız dondu resmen!

8- Backcountry (2014): Gerçek bir hikayeye dayanması daha da korkutucu tabii! Evet korku filmi ve orman birleşince sizce ne olur? Korkmak istemeyenler izlemesin bizce.. Zaten Türkçe’ye de “Ölüm Ormanı” olarak çevrilmiş!

9- The Edge (1997): Oldukça eski bir film ama sanki doğada zoraki kalma filmlerinin öncülerinden. Anthony Hopkins and Alec Baldwin’in birlikte başrolde olduğu filmde uçak zaası ve ormanda hayatta kalma serüveni işleniyor.

10- The wind will carry us -Rüzgar Bizi Sürükleyecek- (1999): İranlı şair Füruğ Ferruhzad’ın bir şiirinden adını alan filmde Ömer Hayyam gibi birçok İranlı şairin yaşam ölün ile ilgili şiirlerine gönderiler var. Gazeteci ve mühedisten oluşan bir grubun, yerel matemlerini incelemek üzere bir köye yaptıkları yolculuğu anlatıyor.

11- Tomorrow- Yarın (2015): Belgesel tadında bir başka film. Ekosistemin çöktüğünü düşünen birkaç evebeyn çocuklarıyla birlikte sürdürülebir yaşam için dünyanın farklı yerlerinde arayışa geçiyorlar. Geleceğe yarınlara dair umutlar içerir..

Devamı gelecek… Önerileriniz aşağıda yorumlara bırakmayı unutmayın..

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir