KİM BU “GEZİ KUMBARASI”?

“Öyle zamanlar olur ki; nereye gittiğin önemini yitirir. Çünkü asıl önemli olan, yanında kiminle gittiğindir…” Tolstoy

Merhaba dünyalı! Biz Duygu & Merve Kardeşler… Öncelikle çoğu kişinin düşündüğü gibi ikiz değiliz ☺ Ama aramızda 11 ay 21 gün var. Yani her sene 10 gün aynı yaştayız, yuppiiiiii ☺

Kısaca Biz;

“Yahu orası da neresi?” diyeceğiniz ve belki de hiçbir zaman gidiş- dönüş bilet alıp zaman geçirmeyi bile düşünmeyeceğiniz yerlere gitmeyi seviyoruz. Sadece lokaller tarafından bilinen güzel memleketlere/ şehirlere/ ilçelere/ kasabalara/ köylere vs. birer birer tick (√ ) atıyoruz. Ama bunu yaparken de en efektif haritayı çıkartıp, en ekonomik alternatifleri tercih ediyoruz. Seyahatlerimizde bir taşla birden fazla kuş vurmayı seviyoruz anlayacağınız. Önünden geçip giderken merak edip de bi’ uğramadığımız yer bırakırsak içimiz rahat etmiyor. Huyumuz kurusun, hemen bildiğimizi herkesle paylaşmak istiyoruz. Biz yaptık siz de gidip görün, tadın, deneyin istiyoruz. Daha bir yeri yeni keşfetmişken, bir başka yere ayak basma hayalleri kuruyor ve anında “ne zaman ve nasıl gideriz” planları yapmaya başlıyoruz. Hiç doymuyoruz yani, sürekli daha fazla gezmeye aç bir şekilde geziyoruz.. Aç demişken, öyle çok zengin falan da değiliz. Didinip, biriktirip çıkıyoruz yollara.. Sponsorumuz, finansörümüz de yok maalesef ki elimizden tutsun da yolumuzu açsın, kendi yağımızda kavruluyoruz. Ama çok eğleniyoruz! Devamlı eğlenecek bir şey buluyoruz kendimize. En kötü hostel odalarında, en hüsrana uğradığımız müzelerde, en kirli şehirlerde bile “Neden buraya geldik ki sanki?!” dememek için illa bir aktivite yaratıyoruz kendimize. Yani hem ekonomik hem de efektif seyahatler peşindeyiz. Ama özellikle az bilinen yerleri keşfetmek bizim için ayrı bir haz. Özetle gezmeyi ve paylaşmayı çok seviyoruz. Zaten bunun için buradayız 🙂

Duygu; Endüstri mühendisi. Fransa’da MBA yaptı. Paris ve İstanbul’da birçok uluslararası şirkette çalıştıktan sonra kısa bir süre kurumsal kariyerine ara vererek GEZİ KUMBARASI’na el atmaya karar verdi. Şimdilerde kurumsal hayat ile birlikte götürüyor gezilerini.. 30’lu yaşlarının başında bir başak kadını. Tenis oynamayı, latin danslarını, yüzmeyi ve tabii ki gezip yazmayı sever. Tam bir organizasyon kafasına sahiptir, aklına geleni anında yapar. Gezilerimizde gidilecek yerler ve zaman planı, uçak biletleri ile otel rezervasyonlarından yani yolculuğun ana hatlarından Duygu sorumludur zira kendisi pek detay sevmez.

Merve, İstatistikçi / Oyuncu. Fransa’da MBA yaptı. Yani Duygu ve Merve aynı zamanda sınıf arkadaşlığı deneyimlerini Paris’te MBA yaptıkları dönemde aynı sıralarda oturarak tatmış oldu 🙂 Merve de hem Fransa hem de İstanbul’ da pazar araştırmaları sektöründe uzun yıllar çalıştı. O, GEZİ KUMBARASI’na bulaşmadan önce kurumsal hayatına son vererek tiyatroya atıldı. Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde temel oyunculuk ve çeşitli atölyelerde eğitim aldıktan sonra, ileri oyunculuk yüksek lisansı yaptı. Şimdi onu sahnede izleyebilirsiniz.. O da bir başak kadını. Sörf yapmaya, rol kesmeye bayılır. Gezilecek ve görülecek yerlerin tarihçesinin araştırılması, adım adım yol haritasının çıkartılmasından Merve sorumludur ki kendisi tam bir detay insanıdır.

Bu iki kız kardeşin ortak birçok özelliğinin yanında babalarından her ikisine de geçmiş olan bir seyyah DNA geni var. Evet, baba aynı zamanda Fransız vatandaşı ve Türkiye ile Fransa arasında uzun yıllardır mekik dokuyor.  Bu iki kardeş, 15- 16 yaşlarına gelene kadar her yaz direksiyonda babaları, onun yanında arka koltukta oturan yaramaz kızları ile ilgilenmekle meşgul olan anneleri ile Fransa- Türkiye arasındaki zorlu yol boyunca seyahat ederlerdi… O zamanlar Yugoslavya karışıktı ve Yugoslavya vardı… Bitmek bilmeyen yolculuk yapma ve yollarda olma tutkusu, o yıllarda kanlarına işlenmişti…

Bizce gezmek için en önemli şey ilk adımı atmak…Lao Tzu’nun dediği gibi “En uzun yolculuklar bile tek bir adımla başlar.”… Biz de gördüklerimiz fotoğraflarda, yediğimiz-içtiğimiz midede ve anılarımız da yazılarda olsun dedik başladık yazmaya. 2011’de tohumlarını attığımız ama nadasa bıraktığımız gezi ve yaşam tarzı blogumuzun, 2016 Ocak ayında toprağını havalandırarak elden geçirdik. Bakalım ne zaman meyveleri toplamaya başlayacağız 🙂 GEZİ KUMBARASI’nın ne olduğunu hala tam olarak kavrayamadıysanız tıklayınız..

“Hayat varılacak yer değil, yolculuktur.”  Ralph Waldo Emerson

İşte #gezikumbarası kurucuları Duygu ve Merve yani birçok kişinin deyimiyle nam-ı diğer Yiğit Kardeşler’ in kısa bir videosu 🙂

GEZİ KUMBARASI perde arkasında yaşananlar ve gelişimi hakkında bilgi almak için tıklayınız.