Bir ada ülkesi olan Sri Lanka’da her zevke uygun bir tatil imkanı var. İster lüks bir villada dinlenin, ister sırt çantanızla kendinizi balta girmemiş ormanlara vurun. Biz 10 günlük Sri Lanka tatilimizi herpsinden biraz içerecek şekilde planladık. Gitmeden önce araştırma kısmını her zamanki gibi ciddi ve detaylı bir şekilde yapıınca, düşük bütçeli lüks bir tatil yapmak mümkün. Nasıl mı? İşte 10 günlük Sri Lanka tatilimizi tüm detaylarıyla gün gün paylaşıyoruz. Keyifli okumalar…

1.Gün

8 saatlik zaman farkı, Muscat aktarmalı uçuş, 2 saat havaalanında konaklama yapacağımız yere en ekonomik ve konforlu ulaşım aracının bulunması, havalalanında tuktukçu ve özel şöförlerle pzarlık ve sonrasında kurtulma çabası derken güney sahilindeki otelimize geliyoruz.. Yorgunluk gidermek için Habaraduwa’da konakladığımız okyanus manzaralı hotel biraz dinleniyoruz. Tabii tatilde olup dinlenmek bize göre olmadığı için otelde bir meyve tabağı alıp Sri Lanka’yı keşfetmeye başlıyoruz.

Tren raylarını takip edip kahvaltı yapmak için ilk durağımız olan Koggala Beach’e geliyoruz. Alabildiğine uzanan bir kumsal. Kafelerden denize gitmek için de öyle birkaç adım değil biraz yürümek gerekiyor. Şunu hatırlatmakta fayda var: Sri Lanka tropik bölgede bir ülke. Yani öğlen açık yer bulmak kolay değil hatta kahvaltıcı bulmak hiç kolay değil. Koggala beach’te Jungle bar‘da kahvaltı ve ardından Habaraduwa’daki ana caddedesi olan Matara Road’da tropikal meyveler deneyip Habaraduwa’da Heimat Hugs Restaurant‘ta mola veriyoruz.. Bölgeyi keşfettiğimize göre sıra Sri Lanka tatilimizin bundan sonraki kısımı için ulaşım aracımız olacak motor kiralamada. Otele dönüp bir tuktuk kiralıyoruz. Genel olarak tuktukçular çok ısrarcı ve can sıkıcı olabildikleri için tavsiyemiz otelin anlaşmalı olduklarına binmeniz.. Bölgeyi keşfederken scooter kiralama yerlerinden fiyat almıştık. Dolayısıyla en uygun olanına gidip scooterımızı alıyoruz.

Herhangi bir belge doldurmuyorsunuz. Sadece pasaportunuzu rehin olarak veriyorsunuz o kadar. Ödeme teslimde yapılıyor. Sri Lanka’da scooter kiralama ile ilgili gerekli bilgiler için ayrı bir post yapacağız. Çünkü anlatacağ çok şeyimiz var…

Gelelim sonrasına.. Scooterın rahatlığıyla güneşin batışını gördüğümüz gibi kenara çekiyoruz ve Unawatuna‘da akşam yemeği için Duygu’larla buluşmaya gidiyoruz. Duygu ilk gün tuktuk kiralamayı tercih etti.. Haklı sebepleri vardı ama hepsi Sri Lanka scooter yazısında olacak..

Unawatuna’da Sri Lanka’nın en popüler yemeği kotti roti yemek için yer ararken kalabalık değil boş bir mekan tercih edip riske girelim diyoruz. Şahane bir kotti roti yedik burada. Sonra Unawatuna köyünü geziyoruz. Köy demek zor gerçi.. Genel olarak turistik olduğu için hareketli bir yer. Gece hayatı için de bar ve kafeler turist dolu.. Denize de girilebiliyor.. Yani konaklama için de tercih edilebilir.. Biz gitmek istediğimiz sahillere biraz daha orta nokta olmasından dolayı Habaraduwa’yı tercih ettik..

Sri Lanka’da alkol satışı her yerde olmuyor. Yol üstündeki Tienzin wine store’dan içecek bir şeyler alıp, okyanus manzaralı otelimizde akşam yorgunluğu atıyoruz..

Sabah: Habraduwa otel giriş, Koggala beach’te Jungle bar’da kahvaltı
Öğle: Habaraduwa Heimat Hugs Restaurant- salıncaklı kafede atıştırmalık. Biraz bölgeyi keşfedip, tropikal meyve deniyoruz sonra tuktuk ile motor kiralama.
Akşam: Unawatuna’da kottu roti ve Tienzin wine store’dan içeceklerle otel
19/01/24 – 1. gün -Sri Lanka gezi notları

2. Gün

Sri Lanka’daki 2. günümüzde Habaraduwa’daki otelimizin hemen karşısında güneşin doğuşunu seyretmek için erken kalktık. Yok böyle bir manzara! Şunu çok net söyleyebiliriz: Sri Lanka’da gün doğumu diye bir şey var! Harika bir şov sonrası, scooterımıza atlayıp civarı geziyoruz.. Önce listemizdeki bazı Sri Lanka’da mutlaka görülmesi gereken yerlerden sırık balıkçılarının olduğu Pandi Wella. Biz gittiğimizde henüz balıkçılar gelmemişti biz de devam ettik. Thaple Beach’teki doğal yüzme havuzlarında sadece video ve fotoğraf çekip devam ettik. Okyanus kenarında zamanında balıkçıların kullandığı alanlara su dolmasıyla havuz gibi olmuş.. Yeşil algler ve mercanlar sayesinde havuzdaki su yeşil gibi ve kayalar keskin olmadığı için rahatça girilebilir.

Devam ediyoruz ve Mihiripenna beach, Turtle beach, Dalawella beach’i görüyoruz.. Sahil şeridi Unawatuna’ya kadar devam ediyor. Hepsinde denize girilebilir. Bir sonraki destinasyon kurbağayı anımsattığı için Frog Rock denilen kayalık.. Ve bu istikametteki son durağımız Unawatuna The Palm Rope Swing yani meşhur salıncak. Hemen şu bilgiyi verelim: gitmeden önce araştırdığımızda lokal halkın salıncakta sallanmak için ücret istediğiydi. Eğer erken giderseniz kimse olmuyor.. Gerçekten maznaraya doğru sallanmak çok güzel. Baktık bu yolun sonu Colombo buradan geri dönüyoruz.
Bu sefer Habaraduwa’ya yani ters istikamete gidiyoruz. Bu arada yol boyunca kahve ve kahvaltılık için açık mekan bulamadığımızı belirtelim. Bu sefer Habaraduwa’da arka sokaklara yani turistik olmayan yerlere gidiyoruz. Burada tamamen doğaçlama yerel halkın görseli kahvaltılığa benzeyen poğaça gibi şeyler aldık. Ve şunu anladık ki kahvaltı işini şansa bırakmamalı…

Kahvaltı sonrası Duygu’lar bu sefer otobüsle biz de scooterla hedefimiz Mirissa, sahil hattını takip ediyoruz. Yol üstünde Koggala’da sırık balıkçılarını bu sefer sırıkların üstünde görebildik. Sanki biraz iş için değil de bilinçli olarak görsel için oralardaymış gibi geldi bize. Biz uzak mesafeden çekim yaptık. Meğer yakınında fotoğraf ve video için ücret alan bir görevli arkadaş varmış.

Kabalana beach güney sahilinde en popüler plajlardan, sebebi: sörf noktalarından olması. Sri Lanka’da -neredeyse- tüm kıyı şeridinde sörf yapılabilir. Kabalana’nın farkı dalgaların başlangıç seviyesine uygun olmasından dolayı turistlerin yoğun ilgisi.. Burayı şimdilik görüp devam ediyoruz. Farklı planlarımız var burası için. Ahangama’da Mr Sunils Roti and Juice Shop kısa bir meyve kokteyli molası verip, güneşin altındaki seyrimizde enerji toparlıyoruz. Burayı seçme nedenimiz internetteki yüksek puanlarıydı. Ama bizden tam puan almadı. Ortalama bir yer.. Meyve kokteyli yeterli enerji vermeyince kendimizi Bucket head beach‘te denize attık. Burayı kesinlikle öneriririz. Yoldan yürüyüş mesafesi kısa, hem sörfçüleri hem de karşısındaki ada manzarasını ağaçların gölgesinden seyredebiliyorsunuz. Ayrıca harika mercan parçaları denize farklı bir güzellik katmış..

Yol üstünde Midigama beach, Coconut beach, Jungle beach’i görüp devam ediyoruz. 2. günde denie girmek için seçici oluyorsunuz. Çünkü her sahil güzel ama farklıyı arıyor gözleriniz.. Welligama Fisherman‘de de sırık balıkçılarını fotoğraflayıp bu günkü finish çizgimiz olan Mirissa plajına ulaşıyoruz. Upuzun sahilde hem denize girmek keyifli hem de sahilde yürüyüş mesafesindeki cafelerde zaman geçirmek için Mirissa iyi bir nokta. Ayrıca Parrot Rock’a yani küçük tepeye çıkabilirsiniz. Biz sahildeki Salt Mirissa Resort‘ta atışmalık yeyip denize de kafeden girdik. Sonra öğle yemeği için yine internette iyi puan alan Junction Cafe‘ye gittik. Biz tavsiye edemiyoruz malesef. Fiyat açısından iyi ama lezzet… Biraz ileride bir kafede Sri Lanka kahvesi içelim dedik, sağolsunlar suya kave tozu karıştırdılar galiba. Hiç beğenmedik.. Midemiz hassas ve yemekten mutsuz Mirissa’yı turladık. Zaten ço küçük bir alan.. Sonra otelimize dönüp, akşam yemeği için gözümüze kestirdiğimiz yere gittik. Burayı kesin not edin: Ahangama’da Odara Foods and Restaurant. Hem turist hem de lokal bir yerde yemek yiyorsa hem hesaplı hem lezzetlidir dedik ve doğru tespit! Nihayet 2. günün sonunda doyduk.

Bu sefer artık biraz eğlenelim düşüncesiyle, internetten araştırıp bir beach parti olduğunu gördük. Yaklaşık 5-6 km yürüyüş sonunda Midigama’da Cheeky Monkey adında bir cafe/bara vardık. Giriş 500 Rupi. Fakat resmen kimse yok. Yani eğlence yalan oldu. E içeriz diye motoru da almadığımız için tuktuk ile döneriz dedik ama gerçekten bizim taksicilerden fenalar. Hemen bir fırsatçılık. Bizim hoşnutsuzluğumuzu gören polis memuru evet polis memuru bize bir otobüs çevirdi ve gece otobüsüyle otelimize geldik. Sri Lanka’da asıl eğlence otobüslerde! Mutlaka ama mutlaka binin. Duygular sabahtan antremanlı olduğu için neyle karşılaşacaklarını biliyorlardı ama bizim için yüksek sesli ve bol ışıklı otobüs sürpriz oldu.

Sabah:
Habaraduwa gün doğumu. Habaraduwa merkezden kahvaltılık
Pandi Wella- stilt fishermen sırık balıkçıları
Thalpe Beach- natural pool
Mihiripenna beach
Turtle beach
Dalawella beach
Frog Rock
Unawatuna The Palm Rope Swing- (Dalawella olarak da geçiyor)
Koggala- Stilt fishermen
Kabalana Beach
Mr Sunils Roti and Juice Shop
Bucket head beach- denize girdik
Midigama beach
Coconut beach
Jungle beach
Welligama Fisherman
Mirissa- denize girdik
Öğle yemeği: Junction cafe
Salt Mirissa Resort -içecek
Sri lanka coffee (MaalenaRistorante Pizza’nın karşısındaki kafe/ adını bulamıyoruz)
Akşam yemeği: Ahangama’da Odara Foods and Restaurant
Eğlence: Midigama’da Cheeky Monkey
20/01/24 – 2. gün -Sri Lanka gezi notları

3.Gün

Sri Lanka’da 2. gün hareketli geçince 3. günümüzü biraz daha sakin ve az yol katetmeli yaptık. Öncelikle 2 günlük kiraladığımız deneme motorunu teslim edip bu sefer 2 motor kiralıyoruz. Eğer en az 2 kişi seyahat ediyorsanız aynı ulaşım aracı ile yol almak daha kolay. Ve Sri Lanka’da scooter/ motor kiralamak özellikle güney sahillerinde büyük rahatlık sağlıyor.

Otelimize yürüme mesafesindeki Mellow Cafe’de iyi birer kahve içiyoruz. Tam karşısı Kabalana Beach. Tüm günü burada uzanarak geçirelim diyoruz fakat bünyeler alışık değil. Sahildeki Kabalana Palm Paradise Restaurant’ta atıştırmalık bir şeyler yiyip tekrar kendimizi yollara vuruyoruz. Bu sefer istikamet Kabalana- Habaraduwa köyler! İnternette hiç denk gelmedik Sri Lanka köyleri turuna. Ama biz kesinlikle tavsiye ediyoruz. Sahilin turistik havası burada bir anda dağılıyor. Muz ağaçları, pirinç tarlaları arasında güler yüzlü Sri Lankalılar sanki turistlerden soyutlanmış gibi bir hayat yaşıyor buralarda.. Yollar sıcak asfat. Motor sürmek için elverişli. Sadece yer yer köy yolu olduğu için dar olabiliyor ama Sri Lankalılar motor işinde çok iyi. İster otobüs olsun ister tuktuk sizi rahatsız etmeden yanınızdan geçip gidiyor. Eğer uzun bir tur yapacaksanız yanınızda yiyecek ve içecek bir şeyler olsun. Zira buralarda fiyat daha uygun olur derken daha fazla olduğuyla karşılaştık.

Kabalana’dan girip Habaraduwa’dan Matara Road’a yani sahil yoluna çıkış yapıyoruz. Güneşin doğuşu gibi batışı da bir başka burada. Utopia Cafe’de güneşi batırıp bizim klasikleşmiş yerimiz olan Ahangama’daki Odara Foods and Restaurant’ta akşam yemeğimizi yiyip günü sonlandırıyoruz.

Habaraduwa’daki otelden çıkış ve Kabalana’daki Ocean View otele giriş
Mellow Cafe
Kabalana beach
Kabalana Palm Paradise Restaurant
Kabalana- Habaraduwa köyler turu
Akşam: Habaraduwa Utopia Cafe, gün batımı
Ahangama Odara Foods and Restaurant
21/01/24 – 3. gün -Sri Lanka gezi notları

4.Gün

Sri Lanka’da 3. günümüzde dinlendiğimizi varsayıp -ki pek dinlenmedik aslında, Sri Lanka güney sahilinin en uzun yolunu yapmak için güne başlıyoruz. İstikamet Tangella!

Gittiğimiz yerlerde internet satın almadığımız için, Sri Lanka ön hazırlık araştırmamızda işaretlediğimiz haritayı, otelden çıkmadan indiriyoruz. Bazı sahilleri yoldan geçerken görebiliyorsunuz ama bazıları için biraz ormana bazen de biraz asfalt yolu takip edip sahile gitmeniz gerekiyor. Bu noktada scooter candır!

İlk durağımız Mirissa’daki Cocunut Hill.. Fotoğraf çekmek için oldukça ünlü olan bu tepe palmiye ağaçlarının gölgesinde gerçekten ayrı bir havası var. Normalde bir amca oturur ve giriş parası alırmış. Yani internette böyle bir bilgi vardı ama biz yine erken gittiğimiz için ne kuyruk ne de amca vardı. Tavisyemiz Sri Lanka’da bir turistik yerlere erken gidin.
Artık sahillerde dura dura yola devam ediyoruz. Genel olarak bir noktadan sonra farklı bir sahil, doğal güzellik arayacaksınız siz de bizim gibi.. Yol boyunca birçok beach gördük ama giderken en beğendiğimiz Seethagalla Beach oldu. Tangella’ya vardığımızda açıkçası bir hayal kırıklığı yaşadık. Sahilde yerel halk denize gidiyordu ve sanki onları rahatsız edecekmişiz gibi hissettik. Tek değildik. Bizim gibi başka turistlerde aynı hevesle gelmiş olsa gerek ki benzer duygularıla onlarda bizim gibi köşeye sinmiş denize girmeden sadece duruyordu.. Sadece burası için gelinmezmiş onu söyleyebiliriz. Biz genel olarak sahil keşfi yaptığımız için keyifliydik ama sadece Tangalle Beach için gelmiş olsaydık onca yola ve zamana üzülürdük.

Sahildeki restorandaki pizzadan emin olamasak da acıkınca şans verelim dedik ve doğru karar. Beklemediğimiz gibi iyi bir pizza yedik. Rest House Tangalle aslında bir otel ama dışarıya da servis veriyorlar. Hem taş fırında incecik pizzası hem de kahvesi gerçekten iyiydi.

Sonra dönüş yolu.. Dönüşte bir başka görmek istediğimiz sahil olan Silent Beach e gidiyoruz.. İnziva yeri gibi, ormana nazır, şezlong şemsiye ve küçük de bir kafenin olduğu harika bir kumsal. Biraz ilerisinde kayalara çarpan büyük dalgalar da kumsala ayrı bir hava katıyor.

Günlerdir aynı yerde yemek yiyince midelerimizi şaşırtma vakti geldi. Ve yediğimiz pizzaya doyamayıp dönüş yolumuzun üstünde Mirissa’da Surfing Wombats Mirissa’ya giriyoruz. Çok da başarılı olmayan ve pahalı pizza sonrası Mirissa’yı bir de akşam turlayıp otelimize dönüyoruz..

Kabalana- Tangalle arası sahiller
Mirissa Coconut Hill
Tallelle giderken- Seethagalla Beach
Öğle yemeği: Tangalle’ sahildeki Rest House Tangalle
Dönüşte: Silent beach
Akşam yemeği: Mirissa sahildeki Surfing Wombats Mirissa- Pizza Restaurant
22/01/24 – 4. gün -Sri Lanka gezi notları

5.gün

Bugün de sakin bir gün hayalindeyiz. Tüm gün motorun scooterın üstünde olma hali yorucuydu.. Öncelikle güneşi Ahangama’da selamlayarak güne başlıyoruz. Burada da palmiye ağacından sarkan dev salıncak var. Yine erken gitmenin faydası herhangi bir ücret ödemedik.

Sahilde biraz yürüyüş sonrası, Matara Road’da bir kahveciden kahve aldık. Normale göre biraz pahalıydı ama en azından kahve gibi kahveydi. Sonra kahvelerimizle yol üstünde kruulmuş gölgelikli alanlarda sörfçüleri seyrettik. Scooterların yoğunluğundan ve tripodlu prpfesyonel fotoğrafçılardan bu noktayı kolaylıkla görebilirsiniz.

Otelde kahvaltımızı yapıyoruz. 1 gün öncesinden oteldeki personel nasıl kahvaltı yapmak istediğimizi sormuştu. Avrupa mı yoksa geleneksel mi? Biz tabii ki geleneksel dedik ve acılı, kişnişli tatlar ile bir öğün daha aç kaldık.. Sri Lanka’da yemek bizim için bir deneyim oldu resmen. Bununla ilgili tecrubelerimizi ayırca yazacağız.

Otelden çıkıp yürüme mesafesindeki Kabalana sahiline gidiyoruz. ‘Twin Fin Surf x Coffee’ kafesini daha önce görmüştük ve buraya bi şans verelim dedik. Sonunda Sri Lanka’da en lezzetli kahveyi içtik. To go servisleri de var. Elimizde kahvelerimiz ‘Marshmallow surf spot’tan sörfçüleri kısa bir süre kadraja alıp otele dönüyoruz.

Otelde kahvaltı sonrası biz de sörf tahtası kiralıyoruz. 1 saati 30 Dolar. Dalgalar amatörler için bile sert olabiliyor hiç üzülmeyin.. Öğlen atıştırmalık olarak Moringa adındaki yol üstündeki büfeden egg hoppers yiyoruz. Biz çok beğendik. İnce bir krep gibi düşünün içinde dondurmalı..

Tekrar yola düşüp bu sefer Coconut beach ve wild beach’e gidiyoruz. Akşam da Ahangama’da Cactus Cafe’de güneşi batırıp bu sefer kendimizi ödüllenirmek için Thai restoranına gidiyoruz..

Gün doğumu Ahangama
Twin Fin Surf x Coffee’den kahve
Marshmallow surf spot’tan sörfçüleri izleme
Öğle: Kabalana sahil* surf
Moringa- Egg Hoppers
Coconut beach
Wild beach
Ahangama’da Cactus Ahangama
Akşam:Thai restoran- akşam
23/01/24 – 5. gün -Sri Lanka gezi notları

6.Gün

İşte en koşuşturmalı 2. günümüz.. Orta Sri Lanka turu! Koşuşturmalı ve yorucu olmasının sebebi Ella trenine binmeyi de kapsayan orta Sri Lanka turumuzda şelale, çay fabrikası ve hatta Little Adam’s Peak’e çıkıp Sigiriya’ya gitmek! Evet çok yoğun bir program hatta bu prıgram için şoförlğ araç tuttuk ama soförü ikna etmemiz resmen 1 günümüzü aldı.

Aracı bir gün öncesinde Kabalana Beach’te Laza Surf Point’teki standta tamamen tesadüfen gördük ve güvenilir geldi. Yani önceden ayarlamadık. Sabah erken saatte araç bizi otelimizden aldı. Bu arada 4 kişi olduğumuz için VIP minübüs geldi! Ekstra ücret ödemedik. Tabii sırt çantaları ile birlikte nasıl sığarız derken yayıla yayıla yolculuk yaptık.. İlk durak yol üstündeki Rawana Şelalesi. İntenette Diyaluma Şelale’ni birçok yerde gördük. Yürüme mesafesi uzun ve yoldan biraz ayrılmak gerekiyordu. Biz yol üstünde gördüğümüz iki şelaleden de razıyız.. Birçok tur firmasının ortak durak noktası burası. Ücretsiz

Artık Ella’ya doğru gidiyoruz. Araç bizi Nine Arch Bridge’e en yakın noktada indirdi bu noktadan sonra yaklaşık 3 km yürüyoruz. Yolu kaybetmek imkansız denebilir. Zaten burada birçok tur aracı ve gezgin göreceksiniz. Yolun bir kısmı sıcak asfalt. Tuktuk ile gelip yolu yarılayanlar da vardı.. Asfaltın bittiği yerde patika başlıyor. Bazı yerler iniş ve toprak yol. O yüzden mutlaka spor ayakkabı ile bu yolu yürümelisiniz. Artık nerede bu köprü dediğiniz noktada karşınıza xx çıkacak ve viyadük görünecek. Bu noktadan bile manzara şahane! Eğer bizim gibi Ella treni geçerken viyadükte olmayı hedeflediyseniz zamanınızı kontrol edin yoksa tren kaçar.. Ella treninin ne zaman viyadükten geçeceğini mutlaka kontrol edin. Biz xxx ‘de oradaydık. Ella treni geçerken manzara çok güzel.. Şansımıza klip çekimi için gelen Sri Lanka’lı bir grup da vardı. Hem müzik hem tren hem de balta girmemiş ormanın içinde olma hissi muazzam! Raylarda yürüyebilirsiniz, tünele girebilirsiniz, çay tarlalarından viyadüğü fotoğraflayabilirsiniz.. Bu arada bazı tuktukların tünel tarafından çıktığını gördük.. Yani yürümeyeyim derseniz ters istikametten viyadüğe kadar gelebilirsiniz..

Bizim için Dokuz Kemerli Köprü’de Ella trenini görmemizle ilk etap bitti.. Yolumuz uzun, trene ve yolcularına selam verip bir nefes almak için şoförümüz Ashan’ın önerdiği Ella Flower Garden Hub/ Resort’da bi kahve molası veriyoruz. Farklı çiçeklerden görsel bi şölen yapılan kafe/ restoran beklediğimizden güzel çıktı. Fiyatlar da turistik bir yer olması rağmen normaldi. Ve kahvesi gayet başarılı.

Kısa dinlenme sonrası Little Adam’s Peak’e yürüyüş.. Hemen olduğumuz kafenin yan tarafındaki patikayı takip ediyoruz. Tam öğle sıcağına kaldığımız için yürüyüş yorucu geçiyor.. Giriş ücretsiz.. Bir noktadan sonra merdivenleri turmanmak gerçekten öğle güneşinde çok yordu ama zirvedeki manzara tüm yorgunluğu aldı..

Yine hızlı bir iniş ve bu sefer hayallerimize doğru gidiyoruz. Ella trenine binmeye! Ashan bize Ella treninin geçeceği saati söylemediği için az daha treni kaçıracaktık. Neyse ki oyalanmamışız.. Yani Ella trenini kapsayan planınızda mutlaka saatine göre hareket edin.

Ella trenine bilet almamıştık. Gişeden 3. sınıf vagona bilet alıp 2 dk. sonra hop trendeyiz! Yine şanslıyız yani.. bu arada her sınıfın platformda bekleme yeri farklı.. Trene binince anlamadığımız bir şekilde kondüktör bizi yanına çağırdı. Ve yolculuğumuzu yanında yapabileceğimizi söyledi. Hatta ben sizin fotoğraflarınızı da çekerim dedi. Hatta tren seyrederken nerelerde dışarı sarkıp poz vereceğimizi kendisi ayarladı.. Bu ilgiç dakikalarda acaba ne çıkacak diye tedirgin beklerken, ineceğimiz durak olan Bandarawela istasyonuna yaklaşınca durum anlaşıldı. Meğer bu hizmet ekstra ücretliymiş. Başta söyleseydi daha güzel olurdu gerçi.. Verdiğimiz parayı da beğenmedi ama son dakika bi ücret vereceğimizi öğrenmek çok hoş bir durum değildi. Eğer kondüktür sizi yanına çağırır ve kendi konpartımanda sizi ağarlamak istediğini söylerse para vereceğinizi bilin..

Ve Ella treniile seyahat! Harika bi tecrube. Daha uzun mesafe de gidilebilir ama biz Ella- Bandarawela arasından da razıyız…

Bandarawela İstasyonunda Ashan bizi karşılıyor. İşte güvenilir bir şoför bulmak için bizzat kendimiz turu ayarlamayı bu yüzden istemiştik. Çünkü çantalarımızı araçta bırakarak Ella trenine bindik.. Böylece zorlu 2. etabı da tamamladık. Bundan sonra saat ile ilgili bir sıkıştırmamız olmadığı için rahatız.

Nuwara Eliya tam bi İngiliz köyü ama internette yazan bilgilerden biz ne kadar güzel olduğunu anlamamışız. Gerçekten bu bölgede görülmesi gereken yerlerden. Küçük ama dolu dolu bir yer.. Hatta daha uzun Sri Lanka’da kalırsanız Nuwara Eliya’da 1 gece kalabilirsiniz. Biz bikaç saat ayırdık ve postahane, golf sahası gibi görülecek yerlerini gördük.. Özenli İngiliz evleri, çay tarlarının arasında küçük İngiliz köyü havasındaki Nuwara Eliya biraz keşfetmek istediğimiz bir yer oldu.

Yolumuzun üzerindeki Glenloch çay fabrikası’nda duruyoruz bu sefer. Şunu söyleyelim gitmeden önceki araştırmalarımızda farklı farklı çay babrikaları ve tarlalarının adlarını görmüştük ama bu bölgede mutlaka bir tanesine denk gelirsiniz ve genel olarak hepsi birbirinin aynıymış. Lipton’s Tea Seat manzarasıyla diğerlerinden belki ayrılabilir ama bu yol upuzun çay tarlaları manzarasıyla dolu. İçiniz rahat olsun. Glenloch tea factory’de sunum için bir görevli size fabrikayı gezdirik tarihçesinden ve çayın soframıza gelişine kadarki aşamalrdan bir sunum yapıyor tabii sunumun sonu satiş mağazadında bitiyor. Fiyatlar markete göre biraz daha pahalı ama hediyelik eşya olarak güzel ambalajlarda çay alabilirsiniz..

Çay tarlarını da gezdikten sonra Ramboda Falls Hotel’de yemek molası veriyoruz. Sri Lanka’da yol üstündeki otel ve restoranlarda sınırsız açık büfe hizmeti var. Birbirinden farklı Sri Lanka yemeklerinin olduğu büfeden istediğinizi seçip tabağınızı oluşturuyorsunuz. Yine internette denk gelmediğimiz bir lokasyon oldu burası. Hem de Ramboda Şelalesi manzarası da bonusu oldu. Lokallerle seyahat etmenin faydası da bu!

Artık Kandy şehir merkezinde geçerek, Sigiriya’ya doğru yola devam ediyoruz. Biz akşamını gördük. Oldukça hareketliydi. Ama bizim planımızda Kandy’yi gezmek olmadığı için lkısa bi mola ile Siririya’ya da konaklayacağımız bed and breakfasta giriş yapıyoruz. Odanın 300 TL gecelik ücreti olunca, kalitesi de bu şekilde düşük tabii.. Ama hazırlıklıydık.. Pidurangala’ya 3 km mesafede olması ertesi gün daha geç kalmamız açısından mantıklı olduğu için burayı seçtik. Tabii bir de konaklama ücreti az olduğu için.. Dışarıda kısa bir tur yapıyoruz ve internette rezervasyon yaparken balta girmemiş ormanın koynunda olduğumuzu anlamamışız. Evsahibi çok uzaklaşmayın filler gece agrassif olabilir deyince çok küçük bir tur ve odamızdayız.. Çok düşünmeden gün yorgunluğuyla dinlenmeye geçiyoruz.. Ertesi gün yine saatle yarışacağımız bir gün olacak…

Sabah: Yola çıktık
Kandy
Sigiriya
24/01/24 – 6. gün -Sri Lanka gezi notları

7.Gün

Pidurangala’ya gitmek için 3-4 saatlik uyku sonrası ayaktayız. Hedefimiz güneşin doğuşunu Pidurangala’dan seyretmek.. Ashan bizi almaya geliyor. Bu arada bizimki gibi şoförlü turlarda Sri Lanka’da şoförün konakla masrafını (yeme-içme dahil mi bilmiyoruz) devlet karşılıyormu turizme destek olma adına.. Sonra yine bizi yaklaşık 3 km ileride Pidurangala’nın yaya girişinde bizi bırakıyor. Yol boyunca yürüyen turistler de vardı. Ama çevredeki fillerin agrasif olabileceği hakkında bizi uyarmışlardı. 05:15’te Pidurangala’nın girişindeyiz. Girişte 5 dolar ücret ödeyip yürümeye başlıyoruz. Üstünüze polar almanızı tavsiye ederiz. Sabah hava serin. Ve yürüyüş ayakabıları şart! Bol merdivenli ve patika yollu bir süreç. Yarım saatlik mesafe deyip sakın geçmeyin. Zira kayalık yerlere tırmanışta resmen trafik oldu. Çünkü özellikle tam zirveye yaklaşırken bir kayanın arasından geçmeniz gerekiyor ve buradan geçemeyen ileri yaşta turistler oldu. Neredeyse güneşin doğuşunu kaçıracaktık. Tek bir yol olduğu için beklemekten başka şansınız da yok.. Yani yola olabildiğince erken çıkın. Bu arada bu parkur için kolaydı diyemeyeceğiz. Yer yer kaya kayan kayaya zıplamanız gereken ya da halata tutunmanız gereken yerler var. Hazırlıklı olun.. Zirvede istediğiniz bir yere oturup sadece bekliyorsunuz. Herkes birbirine saygılı.. İlla ki manzaranızı kapatmayacak bir nokta bulursunuz.. Bi tarafınızda güneşin doğumu bir tarafızda Lion’s Rock.. Gerçekten anlatılmaz yaşanır dakikalar.. Biz tadını çıkarıp , kalabalığa ve güneşe kalmadan erken davranıp inişe geçiyoruz. Yol üstünde fillere denk geldik. Bizim gördüklerimiz sahipliydi.. Sakın fil yetimhanelerine gitmeyin hem para tuzağı hem eziyete şahitlik etmek bizce..

Ashan bizi kapıda bekliyor ve otelimize (söz deyimi) gidip kahvaltı yapıyoruz. Bu arada Sri Lanka’da kaldığımız en kötü konaklama deneyimi (hatta hayatımızda ki en kötü tecrübe) ama kahvaltısı da bi o kadar iyiydi. İşletmeci çok kibar bir bey.. O yüzden yine de burayı tavsiye ediyoruz… Konfor arayanlar için değil tabii..

Kahvaltı sonrası baharat bahçesi yani spice garden’a gidiyoruz. Bu sefer de bu bölgede birçok spice garden var. Yolunuzun üstündekilerden birine gidin deriz. Sonuçta baharat hepsi, ne kadar farklılık olabilir ki.. Ayuverdi masajı ve bitkilerin tanıtımını içeren birturdan sonra yolun sonu tabii ki satış bölümünde bitiyor. Biz heyecanlanıp birçok yağı önce sepete koyduk sonra fiyatları görünce teker teker yerine koyduk.. Sandal ağacı yağı ve böcek ilacı görevi gören yağlar bize yetti..

Yol üstünde bu sefer Dambulla Mağara Tapınağı çin duruyoruz. Yine giriş ve merdiven tırmanma. Pidurangala sonrası bu merdivenler koymuyor.. Tamamı mağaranın altındaki mağara görülmeye değerdi.. Bu arada girişte ayakkabılarınız ıçıkarmanız gerekiyor. Biz yanımıza aldık. Ayakkabılık var ama ücretli.. Bir de pek güvenilir gelmedi bize.. Bi de bu mağara için çorap getirseniz hijyen açısından daha iyi olur.. Dambulla Cave Temple çıkışındaki maymunlar Sri Lanka’da şimdiye kadar gördüğümüz en agrasif maymunlardı.. Mağaranın çıkış kapısından düz devam edince merdivenler başlıyor. Orada bizi biraz terlettiler..

Yol üstünde gördüğümüz Meisiripura turistik olmayan ama bizim dikkatimizi çeken bir yer oldu. Alabildiğine hindistan cevizi ağaaçları devlet tarafından kontrol edildiği için tellerle korunuyor.

Bu sefer Ashan bize jest yapıp, curd yoğurdu ısmarlıyor. Yok böyle bi yoğurt! Mutlaka ama mutlaka deneyin. Denk gelin. Getirin. Manda yoğurdundan daha yoğun bir yoğurt. Ama enfes.

Ebani ağacını gördüğümüz bi yerde durup devam ediyoruz. Öğle yemeği için bu sefer cafe/restoran tarzında açık büfe sınırsız bir lokanta. Temiz bir yerdi. Diğer sınırsız açık büfeye göre daha az çeşit vardı ama artık Sri Lanka’da 7. günümüzde damak tadımız oluştu ve nokta atışı tercihlerimiz oluştu.

Sonunda akşam Galle yakında konaklama yapacağımız villaya geldik. Ama ne villa! 3000TL’ye tüm villa, bahçe ve havuz! Evi görür görmez konaklamamızı 1 gece daha uzatıyoruz. Çünkü bu evde 1 gün geçirmeye değer..

Pidurangala Rock’tan Lion’s Rock gün doğumu
Kahvaltı
Spice garden
Dambulla cave temple
Meisiripura- Coconut trees- coconut ağaçlarını olduğu yer
Curd yoğurdu
Öğle yemeği
Udugama
25/01/24 – 7. gün -Sri Lanka gezi notları

8.Gün

Önümüzde başka seyahatler olduğu için bu seyahatimizde kesenin ağzını açamadık. Ama Sri Lanka’da villa deneyimi diye bir şey olduğunu biliyorduk. Fakat bizim beğendiğimiz yerler 6000tl civarı olup biz de o parayı veremeyeceğimiz için. Bir gün öncesine yani 7. günümüze kadar ev araştırdık. Havuzlu, müstakil, sakin bir ev aramak uzun sürdü. Tabii aynı zamanda ekonomik. Sigiriya’daki kötü konaklama deneyiminden sonra hak ettik..

Ve tüm beklemeye değen evi sonunda bulduk.. Rüya gibi desek yeridir.. Öyle ki evi görene kadar kandırılmış olabileceğimizi düşünmüştük.. Çünkü fiyatı ederinin çok altında.. Dolayısıyla alışveriş yapıp evimizde dinlenmek tüm gün planımız oldu.

Ama tabii hem gezmek hem de görmek için Galle şehir merkezini önce gezdik. Güzel ve küçükbir şehir. Biz buraya bikaç kilometre uzakta seçtik evimizi.. Hem Galle konaklamada daha pahalıydı.. Doğru tercih!

Alışverişimizi yol üstünde yaptık ve eve dönüş, hak edilen dinlenme..

Galle şehir merkezi
26/01/24 – 8. gün -Sri Lanka gezi notları

9.Gün

Tüm gün evde yolculuk öncesi dinlenme.. Evimiz zaten çok enteresan.. Tüm gün bizim için çalışan bir hizmetli ve sağolsun yokluğunu hiç hissettirmeyen ev sahibi! Evet biraz fazla ilgi rahatsız etmedi desek yeridir ama bizden daha misafirperveri varmış..

Bu arada ev başlı başına bir hikaye.. Sri Lanka’da airbndden bulduğumuz evimizde; bahçemizde komodo ejderi, tepemizde orangutandan hallice maymunlar, papağan ve evin tepesinde kocaman bi kuş! Evet bunların hepsi bizim villada oluyor. Ev zaten içi başka dışı başka bir hikaye.. Bu evi ne kadar övebiliriz bilmiyoruz ama çok iyiydi. Dolayısıyla bu sefer gerçekten tüm günü evde geçiriyoruz. Tabii küçük bi içecek alışveri için çevreyi gezme maceramız oluyor. Bizi bilen bilir, ev muhteşem de olsa durmak bize göre değil… Bu arada Sri Lanka’da bayramlarda alkol satışı kesinlikle yasakmış.

Galle
27/01/24 – 9. gün -Sri Lanka gezi notları

10.Gün

Havalimanına gitmek için erkenden kiraladığımız araç geliyor ve yola çıkıyoruz. Konuya direkt giriş yapalım: Uçuşumuz iptal olmuş ve bizim haberimiz yok! Sri Lanka Havaalanı’nda saatlerce rezil olduktan sonra havalimanında önce yakın bir yere gidelim, Colombo’ya kadar gitmeyelim yakınlarda kalalım diye düşündük. Negombo, Seeduwa gibi beldelerde konakla için iyi bir fırsat yakalayamadık. Yol yorgunluğu ve moral bozukluğuyla Sri Lanka başkenti Colombo’ya gitmeye karar verdik. Kafede dinlenme ve konaklama için bi yer bulduk. Yine uyguna bi otelden yer bulabildik. Eşyalarımızı bırakıp Colombo şehir merkezin’de Pettah ve eski pazar yerini gezdik.. Ertesi gün artık uçağa binmek için tekrar havalimanına gittik.. Sosyal medyadan takip edenler can sıkıcı sürecimize şahit olmuştur.. O yüzden biz Colombo’ya bi kaynayamadık.. Sadece yeme içme konusunda seçtiğimiz tüm mekanlar gerçekten iyiydi..